Borta bra, men hemma bäst.

Precis kommit hem från en vecka i Finland. Jag är halvfinsk för er som inte visste
det och har alltså varit i Finland och träffat släkten. Åkte genom hela Sverige uppåt till norra Finland.
Är 150 mil dit upp och det resulterar i att man sitter i en bil i 16 timmar, kollar ut på vägarna,
ser miljontalsträd och x-antal vägskyltar. Men när man är framme så är det gött! Sammanlagt
har vi åkt bil i 350 mil typ, fram och tillbaka och alla mil i själva Finland. Har haft väldigt fina dagar här
uppe och kommer nu hem med drygt 20 myggbett (finns 10 gånger så mycket fler myggor där uppe.)
Lärt mig lite mer finska också, grymt svårt språk det där.. 
Minä olen sinua parempi!
Betyder: Jag är bättre än dig.
Haha enda meningen man behöver kunna, right? ;-)
Min kompis heter så i efternamn, därför det var lite coolt o va där :-D
Pantteri mix må vara det godaste godiset någonsin, synd att det inte finns i Sverige dock..
Det är då man måste köpa med sig massa hem hihi!
godare tårta kan man ju leta efter!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0